Gepost op

Uniek foodconcept in Rotterdam van start, abonnement op biologische maaltijdsalades

Uniek in Nederland. De eerste Pop-up Saladebar staat in Rotterdam

Rotterdam, 23 april 2018 – Kom live kennismaken met het nieuwe Rotterdamse online initiatief: Het Lunchmoment. Tijdens de Swan Market op 29 april aan de Parklaan in de speciaal hiervoor ingerichte Pop-up Saladebar. 

Saladeabonnement

Sinds 1 april 2018 is Rotterdam een gezond initiatief rijker. Bij Het Lunchmoment (www.hetlunchmoment.nl) sluit je een abonnement af op verse, ambachtelijke en biologische maaltijdsalades. De salades worden wekelijks bij jou thuis of op je werkplek bezorgd. Je ontvangt ze in een glazen pot, met dressings en toppings apart. Je bouwt hiermee in één minuut zelf je gezonde lunch. 

Bijdrage circulaire economie

De potten worden bij de volgende levering weer mee genomen en gerecycled. Hiermee volgt Het Lunchmoment de richtlijnen van de Europese beweging: Friends of Glass (www.friendsofglass.com), die het gebruik van glazen verpakkingen stimuleert. 

Over de oprichter van Het Lunchmoment.

Collega’s kijken altijd met een mengeling van respect en jaloezie toe hoe Gülay Tuncer, oprichter van Het Lunchmoment, met veel geduld en zorg haar lunchsalade op kantoor bereidt. “Het kostte me ook zeker 15 tot 20 minuten per dag, maar ik hou echt van lekker eten.”

Gülay werkte jarenlang voor organisaties op het snijvlak van e-commerce en logistiek als digital marketeer. “Niet alle bedrijven hebben kantines, vaak nam ik mijn eigen ingrediënten en bereidingstools mee. Ja, want in de drukke ochtendspits ook nog mijn salade nog maken, dat gaat zelfs mij te ver,” lacht ze. “Het zette me aan het denken, vooral als ik mijn collega’s zo zag kijken: is dit iets wat meer mensen willen?”

Het idee van een abonnement op maaltijdsalades ontstaat. “Iedereen is druk, maar de wil om gezond te eten is er. Toch ligt een snelle cracker of vette hap op de loer. Om het gemakkelijker en toegankelijker te maken verantwoord te lunchen ben ik Het Lunchmoment begonnen. Het biedt je een alternatief op de eeuwige boterhammetjes met kaas. Je hoeft er niet over na te denken en ik zorg voor voldoende variatie in je voedingsschema. Ik vind het leuk om steeds weer nieuwe en creatieve combinaties te verzinnen,” zegt Gülay.

Rotterdams initiatief met ambitie

“We zijn een Rotterdams bedrijf. Ik wil stap voor stap uitbreiden. Nu is het alleen nog in Rotterdam mogelijk om een abonnement op je lunchsalade te nemen. Maar als het een succes blijkt en er veel interesse uit de rest van Nederland komt dan wil ik eind van het jaar ook landelijke leveringen van de lunchmaaltijden realiseren.”